Ubat penyakit ketuat kelamin - Ubat Ketuat Genital

Ubat penyakit ketuat kelamin - Ubat Ketuat Genital ~Kutil kelamin adalah pertumbuhan jinak yang muncul di kawasan kemaluan atau dubur. Ketuat biasanya berwarna abu-abu atau menyerupai daging, dengan saiz yang berbeza-beza. Kadang, kutil kelamin disebut sebagai kondiloma acuminata.



Lelaki dan wanita pada umur berapa pun boleh terkena kutil kelamin. Walau bagaimanapun, keadaan ini biasanya terjadi pada seseorang antara umur 17-33 tahun. Kutil sangat menular, walaupun kebanyakan menular melalui hubungan seksual, tetapi juga boleh disebarkan secara non-seksual. Jika kutil kelamin muncul pada anak-anak, itu tidak bermakna disebarkan secara seksual. Namun, orang tua, wali, dan ahli kesihatan harus lebih curiga.

Pada masa kutil kelamin dihidapi lelaki, biasanya muncul di zakar, skrotum, pangkal paha, paha, dan sekitar anus. Pada wanita, ketuat kelamin biasa muncul di luar atau dalam faraj, atau dalam rahim. Jika kutil disebarkan melalui seks oral, maka akan kelihatan di bibir, mulut, lidah, atau tekak.

Apa saja gejala ketuat kelamin?

Kutil kelamin disebarkan melalui aktiviti seksual, termasuk oral, faraj, dan dubur seks. Anda mungkin tidak mula mengembangkan kutil selama beberapa minggu atau bulan selepas jangkitan.

Tidak semua kutil adalah kutil kelamin. Beberapa kutil mungkin kutil biasa, yang hanya mempengaruhi kulit. Kutil kelamin, kelihatan seperti kutil biasa, dan umumnya tidak menyebabkan gejala apapun. Jika ada gejala yang muncul, biasanya rasa sakit, gatal, dan sensasi terbakar. Jika kutilnya muncul di dalam faraj, akan menyebabkan pendarahan dan keputihan yang tidak normal.



Walaupun ukurannya berbeza-beza, biasanya kurang dari 1 mm hingga beberapa sentimeter. Jika kutil terletak berdekatan, akan menjadi besar, dan bersaiz beberapa sentimeter persegi. Sangatlah umum, apabila kutil kelamin ada di beberapa tempat, sekaligus. Sebagai contoh, jika kutil disebarkan dengan seks oral atau hubungan badan, maka kutil akan muncul, baik di mulut dan kelamin.

Kutil kelamin tidak selalu terlihat oleh mata manusia. Mereka mungkin sangat kecil dan warna kulit atau sedikit lebih gelap. Bahagian atas pertumbuhan mungkin menyerupai kembang kol dan mungkin terasa halus atau sedikit beralun saat disentuh. Mereka boleh terjadi sebagai sekumpulan kutil, atau hanya satu kutil.

Kutil kelamin pada laki-laki boleh muncul pada bidang-bidang berikut:

➭zakar
➭skrotum
➭kunci paha
➭paha
➭Di dalam atau di sekitar anus

Kutil kelamin pada wanita boleh muncul pada kawasan berikut:

➭Di dalam vagina atau anus
➭Di luar faraj atau dubur
➭Di dalam Serviks

Kutil kelamin juga boleh muncul di bibir, mulut, lidah, atau tekak seseorang yang telah melakukan hubungan seksual oral dengan orang yang dijangkiti.

Jika kutil kelamin merebak atau membesar, keadaannya boleh tidak selesa atau bahkan menyakitkan.

"Husus wanita penting di catat kutil kelamin boleh menyebabkan kanser service apa bila tidak segera di obati."

Apa yang menyebabkan ketuat kelamin?

Dengan mengetahui penyebab kutil kelamin di harapkan anda dapat menghindarinya agar dielakkan dari kutil kelamin maka ada baiknya anda untuk mengelakkan berbagai macam hal seperti:

➭Tidak menjaga kebersihan organ intim.
➭Melakukan seks bebas.
➭Dijangkiti virus HPV.
➭Berhubungan seks sewaktu muda tanpa menggunakan kondom sebagai pelindung.
➭Berkongsi barangan peribadi (seperti seluar dalam).
➭Pernah terkena penyakit kelamin sebelumnya.
➭Pernah melakukan seks oral dengan seseorang yang dijangkiti.
➭Menggunakan Seks toys yang tidak steril.

Sebahagian besar kes ketuat kelamin disebabkan oleh HPV. Ada 30 hingga 40 strain HPV yang secara khusus memberi kesan kepada alat kelamin, tetapi hanya beberapa daripada strain ini yang menyebabkan ketuat kelamin.

Virus HPV sangat boleh disebarkan melalui hubungan kulit-ke-kulit, itulah sebabnya itu dianggap sebagai IMS.

Bahkan, HPV sangat umum sehingga Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit (CDC) mengatakan bahawa kebanyakan orang yang aktif secara seksual mendapatkannya di beberapa titik. Namun, virus itu tidak selalu mengarah pada komplikasi seperti kutil kelamin. 

Kutil kelamin disebabkan oleh strain HPV yang berbeza dari strain yang menyebabkan ketuat di tangan anda atau bahagian lain dari tubuh. Kutil tidak boleh merebak dari tangan seseorang ke alat kelamin, dan sebaliknya.

Jika Gejala Ketuat Kelamin Tak Diobati, Ini Akibatnya

Gejala yang muncul sebaiknya segera ditangani dengan betul agar kutu kelamin tidak menimbulkan perkara yang lebih buruk di masa depan. Beberapa komplikasi yang mungkin muncul jika kutil kelamin dibiarkan meliputi:

1.Kanker
Beberapa jenis virus HPV yang menjadi biang keladi kutil ini dikaitan dengan risiko kanser serviks. Meski demikian, terkena kutil kelamin tidak automatik boleh diertikan sebagai kanser serviks.

Untuk berjaga-jaga, kaum hawa yang aktif secara seksual sebaiknya melakukan ujian Pap smear secara berkala. Apalagi sekiranya diperlukan mengalami jangkitan jenis HPV berisiko tinggi.

Virus ini boleh pula meningkatkan risiko kemunculan kanser lain. Contohnya, kanser yang mendera vulva, dubur, zakar, mulut, dan tenggorokan.

2.Gangguan Mengandung
Walau jarang, kutil di kawasan genital pada ibu hamil boleh menyebabkan masalah tertentu. Perubahan hormon pada masa kehamilan dapat memperbesar ukuran atau menambah jumlah kutil. Pendarahan pada kutil juga boleh terjadi.

3.Bayi Baru Lahir Terdedah Kutil
Meski sangat jarang, bayi yang lahir dari ibu yang menderita kutil kelamin berpotensi mengalami gangguan sama pada bahagian mulut dan tekak.Keadaan ini boleh membawa maut kerana boleh mengganggu pernafasan Si Kecil. Untuk itu, pembedahan kutil di kawasan tersebut mungkin diperlukan.

Cv.De Nature Indonesia Menyediakan Pelbagai Dadah Dalam Atau pun Luar, IZIN IKOT DINAS KESEHATAN RI No. 442/00060 / V-2.Prodak ubat ketuat, ubat siplis, ubat gonorea dan masih bayak lagi lain ya.


Aturan minum 
setiap ubat Kami selalu dilampirkan didalam paketan bungkusan ubat yang Pengguna terima. Didalam paketan biasanya terdapat risalah untuk produk-produk lain, tata cara aturan minum ubat kapsul serta penggunaan salap kutil kelamin dan cream penghilang flek hitam anti bakteria, pantangan dan anjuran, selama pengambilan ubat, dan ubat yang ditempah. 

Nama ubat ketuat kelamin yang terdiri dari 4 jenis ubat yang diantaranya adalah Gang Jie, Gho Siah, salap Oles Djie, Krim Salep Ketuat Kelamin.

Tata cara aturan minum 
ubat kapsul serta penggunaan salap dan creamnya adalah sebagai berikut: Obat ketuat kemaluan kelamin dalam / kapsul (2 botol): Sehari 3x 2 kapsul perbotol ubat.

Penjelasan: Ambil 2 kapsul dari masing-masing botol ubat dan pengambilan secara bersamaan. Untuk rawatan kutil kelamin luar / salap oles dan cream Yang pertama kali digunakan krim salap kutil kelamin, sebelum dipergunakan kocoklah terlebih dahulu hingga tercampur rata. 

Gunakan cottonbud atau korek telinga untuk disapu cream kutil kelamin pada hujung kutil pada kulit ketuat kemaluan kelamin anda secara merata dan jangan terkena kulit normal kerana cream ini panas terus bekerja (works). 

Krim salap ubat ketuat kelamin digunakan sehari 2x pagi dan sore / malam dalam keadaan bersih dan kering / selepas mandi. Setelah kutil kelamin mula gugur / kutil sudah menghilang, baru gunakan salap Djie kutil kelamin (cepuk putih kecil warna kuning). Oles kan secara merata pada bekas kutil yang sudah hilang gugur / coplok. Salep Djie yang di pergunakan sehari 2x pagi dan petang atau malam dalam keadaan bersih dan kering / selepas adus / mandi. 

Nota: Untuk pakaian bekas yang telah digunakan sebaiknya dicuci secara berasingan dengan pakaian lain. Gunakan pemakaian pembersihan pakaian dengan detergent atau lain-lain dan air hangat untuk merendam pakaian supaya bakterinya hilang & mati.

CARA PEMESANAN DAN MAKLUMAT AKUN

Nama:
No hp:
Alamat rt/rw :
transfr Jmlh:
Bank / nominal:
Ubat yang di pesan:

"NB  "
" Mohon untuk alamat perlu lengkap biar barang sampai destinasi dengan tepat "

Jika sudah pemindahan mohon bukti trnsfer di gambar di kirim kan kepada kami biar barang boleh terus di proses.


TERIMA KASIH TELAH BERKUNJUNG KE LAMAN KAMI SEMOGA BERMANFAAT DAN PENYAKIT YANG ADA DERITA CEPAT SEMBUH CV. DE NATURE INDONESIA

Postingan populer dari blog ini

Gejala Mengobati penyakit kulit gatal berair bergelembung

Gejala Muncul di telapak tangan bergelembung bernanah dan terasa gatal

fistula ani dan ambeien